سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رایج ترین دلایل تخلیه نکردن آب لباسشویی

 

ماشین لباسشویی یکی از بهترین و پرکاربردترین لوازم خانگی در هر خانه است و هر روز شاهد ورود نسل جدیدی با ویژگی های پیشرفته و طراحی تخصصی تر به بازار هستیم.

دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی یکی از دلایلی است که می تواند منجر به نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی شود. در این مقاله 8 دلیل برای تخلیه نشدن ماشین لباسشویی در حین تعمیر به شما خواهیم گفت. همچنین در این مقاله نه تنها با نحوه تعمیر قطعات ماشین لباسشویی خود آشنا می شوید بلکه با بهترین روش هانیز برای استفاده بهتر و طول عمر بیشتر ماشین لباسشویی خود خواهید آموخت و در نتیجه از تعمیر لباسشویی مشهد پیشگیری کنید.

دلیل خالی نکردن آب لباسشویی

اکثر افراد هنگام خرید ماشین لباسشویی به ساختار داخلی ماشین لباسشویی توجه نمی کنند و تا زمانی که نیاز به تعمیر قطعات ماشین لباسشویی خریداری شده نداشته باشند، به اهمیت ساختار داخلی آن پی نمی برند.

تعمیر ماشین لباسشویی

در اکثر موارد به دلیل استفاده نادرست نیاز به تعمیر دارد. بنابراین کارکرد صحیح ماشین لباسشویی تاثیر زیادی بر طول عمر و عملکرد بهینه آن دارد.

فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی

اولین دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی می تواند گرفتگی فیلتر تخلیه باشد، زیرا در بسیاری از ماشین های لباسشویی آب به طور کامل از مخزن پمپاژ نمی شود و فرآیند شستشو قطع می شود.

تعمیر انسداد فیلتر تخلیه در ماشین لباسشویی

ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آب را از شلنگ تخلیه کاملا خارج کنید. سپس فیلتر را خارج کرده و با دقت بشویید.

اگر پس از نصب فیلتر تخلیه، دلیل تخلیه نشدن لباس‌ها، گرفتگی فیلتر تخلیه باشد، پس از نصب پمپ باید مشکل تخلیه نشدن آب برطرف شود. تمیز کردن منظم فیلتر تخلیه می تواند از تخلیه آب جلوگیری کند.

پمپ تخلیه

اگر آب تخلیه نشود، ممکن است نشان دهنده کار نکردن پمپ باشد، زیرا این قسمت وظیفه گردش آب در قسمت های خاصی از ماشین لباسشویی را بر عهده دارد و در صورت وجود مشکل، نمی تواند آب را جابجا کند.

تعمیر پمپ

می توانید ابتدا این قطعه را با یک مولتی متر تست کنید. اگر درصد بین 100 تا 300 اهم نباشد، پمپ 100% سوخته و نیاز به تعویض دارد.

پمپ در قسمت جلو در پایین ترین قسمت ماشین لباسشویی قرار دارد. بنابراین برای دسترسی به پمپ ابتدا باید قاب جلویی را جدا کنید.

پس از جدا کردن پمپ، تمام سوکت ها و پایانه های متصل به پمپ را باز کنید و سپس پمپ را کاملا بشویید. پره های فن را چندین بار بچرخانید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند زیرا وضعیت پره های فن بسیار مهم است.

حتماً خروجی پمپ را بررسی کنید زیرا ممکن است لباس‌های شسته شده به دلیل کثیفی یا اشیاء گیر کرده در این قسمت جریان نداشته باشند.در صورت مشاهده آسیب بر روی پمپ، تعمیر پمپ امکان پذیر نیست و باید تعویض شود. اولین قدم در نصب پمپ جدید این است که پمپ را محکم به موقعیت مورد نظر فشار دهید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سپس گیره ها را سفت کنید، دوباره وصل کنید و پمپ را در موقعیت اولیه قرار دهید.

ارتفاع لوله تخلیه

ارتفاع نادرست شلنگ تخلیه بسیار مهم است زیرا می تواند یکی از عواملی باشد که از تخلیه آب از لباسشویی جلوگیری می کند. علاوه بر این، در بسیاری از موارد، ارتفاع نادرست شلنگ تخلیه می تواند باعث تجمع آب کثیف و مواد شوینده در لباسشویی شود. فرآیندها اگر بخواهید ارتفاع صحیح شلنگ تخلیه را خودتان اندازه بگیرید با مشکل مواجه می شوید و برای رفع این مشکل بهتر است از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی استفاده کنید زیرا اگر ارتفاع شلنگ تخلیه زیاد باشد ماشین لباسشویی خیلی زیاد است اگر دستگاه کار نکند قادر به مکش آب به سمت بالا نیست و اگر ارتفاع لوله کم باشد پس از پمپاژ آب دوباره به داخل ماشین لباسشویی سرازیر می شود.

برد الکتریکی

کنترل پنل یکی از حساس ترین قسمت های ماشین لباسشویی است و وظیفه ارتباط بین قطعات و برنامه های ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. اگر تابلو برق مشکلی داشته باشد، ممکن است پمپ را برای تخلیه آب کنترل نکند. تعمیر برد الکتریکی برای تعمیر برد لباسشویی باید با متخصص تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید. اگر دانش لازم برای تعمیر تابلو برق را ندارید، به هیچ عنوان اقدام به تعمیر این قطعه نکنید.

شوینده اضافی

بسیاری از افراد بر این باورند که افزودن مقدار زیادی پودر یا مواد شوینده مایع به لباس‌ها باعث تمیزتر شدن لباس‌ها می‌شود، در حالی که افزودن مقدار زیادی مواد شوینده همراه با شستشوی نامناسب می‌تواند به ماشین لباسشویی آسیب برساند. کف زیاد می تواند باعث اختلال در عملکرد پانل شود و از تخلیه آب شستشو جلوگیری کند.

مطالعه بیشتر : بهترین جرم گیر ماشین لباسشویی

خطای داخلی

یکی از دلایل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی خطای داخلی یا کنترل پنل است. در این صورت بررسی اجزا مشکل ساز می شود. رفع خطای داخلی تنظیم مجدد دستگاه بهترین راه حل در صورت بروز خطای داخلی است. در بسیاری از موارد، پس از تنظیم مجدد دستگاه، مشکل برطرف می شود. با این حال، اگر پس از تنظیم مجدد دستگاه شما همچنان به درستی کار نمی کند، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

تعمیر میکرو سوئیچ

یکی از دلایلی که ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی کند، مشکل میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی است. این یک کلید پلاستیکی کوچک است که زیر درب ماشین لباسشویی قرار دارد.

برای پیدا کردن علت تخلیه نشدن لباس‌ها، درب ماشین لباسشویی را فشار دهید و مطمئن شوید که سوئیچ به درستی کار می‌کند. اگر در طول این تست درب کابین باز بماند، به این معنی است که دستگاه فرآیند تخلیه را به درستی انجام نمی دهد. سنسور درب می تواند یکی از دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی باشد.

مطالعه بیشتر : بهترین تعمیرگاه ماشین لباسشویی

شلنگ تخلیه

شایع ترین دلیل تخلیه نشدن لباس ها، مشکلات مختلف در لوله تخلیه است، مانند: ب- گرفتگی، پوسیدگی، یخ زدگی، پیچ خوردگی و غیره ما به شما خواهیم گفت که چگونه هر مشکلی را برطرف کنید تا بتوانید قسمت لوله تخلیه را تعمیر و تعویض کنید. در سریع ترین زمان ممکن تا جایی که امکان دارد.

انسداد لوله

قبل از انجام هر کاری روی لوله تخلیه، ابتدا یک ظرف بزرگ زیر لوله قرار دهید، در غیر این صورت آب می تواند بدون مانع خارج شود.

داخل لوله را با چراغ قوه چک کنید. در این حالت اگر چیزی مانع عبور شلنگ شده باشد به راحتی قابل تشخیص است و اگر چیزی در شلنگ گیر کرده باشد باید شلنگ باغچه را داخل شلنگ فرو کنید. هموار کردن راه. آن را باز کنید، واشر را دوباره به وصل کنید و یک چرخه آبکشی را اجرا کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است.